fredag 4. november 2011

Sjal / skjerf i høstfarger.

Jeg ønsket meg et sjal i høstfarger, og siden jeg hadde garn liggende var det bare å sette igang. Dette er strikket i riller med p nr 8. Jeg startet med fire masker og økte ei maske annahver omgang til det ble halvparten så langt som jeg ønsket. Deretter felte jeg en maske annenhver omgang til det stod igjen fire masker.
Jeg blandet rød tynn mohair med et gult og orange melert garn. Dette ble bra sammen.
Greit å knyte framme, eller ha det to ganger rundt halsen.
Jeg heklet piquet-masker rundt sjalet til slutt.

2 kommentarer:

  1. Kjempefint Bentesøster, fine farger til deg. Godt å få brukt garn som man har liggende også. Lurer på hvor mye garn du brukte?

    SvarSlett
  2. Av det orange-gule garnet brukte jeg litt over ett nøste, og av mini mohair garnet brukte jeg under et nøste på 50 gr.

    SvarSlett