søndag 20. mars 2011

Grønn strikket kjole, ble tryllet til brun.

Jeg strikket denne kjolen vår- grønn for et år tilbake. Det ble litt voldsomt med et så stort plagg i en så skarp farge, den ble derfor ikke brukt. En ettermiddag kom jeg på at jeg kunne prøve å farge den. Valgte en burgunder /brunlig farge som er beregnet på vaskemaskin. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet og har brukt den masse nå etter forvandlingen. Jeg heklet en liten svart og sølv kant rundt hals armer og nede på kjolen.
Slik ble kjolen etter farging og før heklekant. Den er veldig god å ha på. Egentlig var dette mønsteret laget som tunika, men jeg forlenget den litt og da ble det kjole.
Her er kjolen i sin opprinnelighet. Den er strikket i Pt Petunia og pinner nr 3,5. Den var rask og morro å strikke. Jeg fant mønsteret i okt.nr av Familien i 2010.

7 kommentarer:

  1. Det var lurt:) Og fin både var den og ble den;) Det er ofte altfor mange plagg som blir liggende ubrukt..., i alle fall med meg. Men planene om redesign er der.

    SvarSlett
  2. kjempe fint mønster på kjolen! tar du på deg strikke oppdrag? :)
    mvh Tonje

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg strikker til mine nærmeste, men har ikke hatt så mye tid til andre oppdrag. Er det noe spesielt du er ute etter? Kan jo vurdere det:-)

      Slett
    2. ja jeg forelsket meg i den nydelige kjolen og det mønsteret! kunne godt tenkt meg den i rosa/lys rosa :) har lenge vært på utkikk etter noe lignende! si gjerne i fra hvis du skulle se deg tid til å strikke en sånn kjole :) Mvh Tonje

      Slett
  3. Kjempefin kjole! :)
    Er det mulig å lure oppskrifta ut av deg...? ;)

    Mvh
    Toril F.

    SvarSlett