mandag 27. juli 2015

Strikkejakke til høsten av Iris Alpakka ull!

 Denne jakken er eget design, enkel og jeg ble veldig fornøyd. Jeg er skikkelig allergisk mot garn som klør, og dette garnet Iris fra Rauma Ull er ren allpakka og helt kløfri. Jeg brukte 7 nøster til denne, og pinner nr 5. Raglan felling og riller nede, i halsekragen og kantene. Med tjukke pinner går det veldig fort. Jeg strikket bolen rundt og la opp to ekstra masker til klipp.
 Det er godt å ha en jakke som er litt lang, og kjekt med to lommer. Tok opp masker nede på bolen og strikket oppover og sydde igjen i sidene. Knappene var lyseblå marmorknapper.
Straks er en i grå på pinnene. Et grovt mønster er nedskrevet om noen ønsker.

26 kommentarer:

  1. Så fin jakke - i en herlig farge!

    SvarSlett
  2. Skikkelig godjakke, som er kjekk året rundt.

    SvarSlett
  3. Ja, det så ut som en skikkelig kosejakke! Det hadde vært supert med en nærmere beskrivelse av hvordan du gjorde! Ha en fin helg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. Nydelig jakke du har strikket. Garn som klør er ikke noe greit. Jeg strikket en jakke i Sandnes tynn merino og ble veldig fornøyd med den.

    SvarSlett
  5. Herlig jakke. Har du oppskriften ?

    SvarSlett
  6. Så fin jakke og farge!! Har googlet etter ei fin strikka cardigan i heile kveld, og denne fekk eg lyst å strikke!! Går det an å få oppskrift? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ja du kan få den. Det er min egen oppskrift så jeg fraskriver meg ansvar om du ikke blir førnøyd. jeg er nesten ferdig med en grå som jeg skal legge ut etter jul.Den er bittelitt innskrådd i siden, og det er oppskriften også. Dett er bare å kutte fellingen dersom du vil ha den rett ned.

      Slett
  7. Hei- den jakka er akkurat hva jeg leter etter. Hadde satt veldig pris på om jeg kunne få oppskrifta. Jeg betaler gjerne for den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei den oppskriften kan du få ja, kan du melde om den er mottatt?

      Slett
  8. Om du fortsatt deler oppskriften får du gjerne sende den:)) utrolig fin!

    SvarSlett
  9. Om du fortsatt deler oppskriften får du gjerne sende den:)) utrolig fin!

    SvarSlett
  10. Hei dette var en nydelig jakke :) hadde det vært mulig å fått oppskriften både på denne og den grå som du trikket med litt innsving :)

    SvarSlett
  11. Hei! Kjempefin jakke😀Ønsker gjærne oppskriften on du deler den:))

    SvarSlett
  12. Hei. Så flott jakke, deler du oppskrift? Kjerstti@online.no
    Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  13. Hei! Jakken ser kjempefin ut! Deler du oppskriften på den grå med litt innsving? Mvh Helene, helenecruise@yahoo.co.uk

    SvarSlett
  14. Denne var nydelig 😍Kan du være så snill å sende oppskrift? Katrine.aasheim.wallestad@gmail.com

    SvarSlett
  15. Hei jeg vil gjerne også ha oppskriften. Prøve å overtale mamma til å srrikke.

    moncan85@hotmail.com

    SvarSlett
  16. Så flotte jakker! Jeg ønsker også svært gjerne oppskriftene på disse hvis mulig.
    På forhånd takk!

    marit.hovstad@gauldalen.no

    SvarSlett
  17. Hei, ønsker også gjerne oppskrift på denne jakken, om du vil dele?
    Min mail: monicathorsheim@hotmail.com

    SvarSlett
  18. Så nydelig jakke. Har Iris liggende etter at jeg gikk bort fra mitt opprinnelige prosjekt. Denne jakken hadde vært midt i blinken for meg. Det er lenge siden du har lagt ut denne, men er det fortsatt mulig å få oppskriften?

    SvarSlett
  19. Vibeke Thalberg Elm10. november 2022 kl. 05:53

    Hei! jeg ser det var lenge siden du strikket denne fine blå jakken, men hvis du har mønsteret ennå, blir jeg glad for å få det: MVH Vibeke vibekeelm@yahoo.com

    SvarSlett
  20. Hei. Ønsker å kjøpe strikkeoppskriften til denne fine jakken hvis det er mulig. mvh. ruth.abrahamsen@live.no

    SvarSlett