fredag 9. november 2012

Strikka kåpe og basker- lue til ei lita frøken

 Jeg fant mønsteret til denne kåpa og lua i et ukeblad. Har sett den ferdig strikket i ulike farger og størrelser rundt omkring. Enkel og søt og rask og strikke. Klassisk stil.
 Med pinner nr 5 og dobbelt men tynt garn og strikk i riller,- går det veldig fort. Jeg blandet Inka alpakka med en mørkere nyanse av rød Sisu. Da ble det litt melert og lekkert.
 Jeg strikka i str 1 år, så den lille frøkena som skal bruke den må vente litt med å bruke den siden hun bare er 6 mnd ennå. Kanskje det kan bli en 17 mai kåpe.

 Baskerlua var morsom å strikke. Begynte å strikke med noe få masker innerst og økte utover.
God passform.

15 kommentarer:

  1. Helledussen så flott!! Du er så flink Bente!!
    Hun kommer til å bli så skjønn i den der:))
    Ønsker deg ei flott helg:))

    SvarSlett
  2. Der er ikke noget sødere end små strikkede frakker. Det er en rigtig fin model. God weekend. :-)

    SvarSlett
  3. Hei Bentemor!
    Så veldig søtt dette settet var, og jeg kan se det for meg på en liten 1-åring 17. mai! Helt skjønt var det! Finnes det baskerlue mønsteret til voksne også? Eller kunne man brukt det samme og fortsatt å øke?

    Ønsker deg en flott ny og kreativ uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det finnes sikkert mønster for voksen baskerlue, men det er som du sier bare å fortsette å øke litt til før man feller.

      Slett
  4. Guri så flott den er Bente, ser ut til å være en veldig god passform på den også, veldig fin over skuldrene og ryggen. Håper vi får et bilde med sjølvaste modellen inni. Fin basker også nesten så i kunna ha tenkt meg den sjøl : D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja skal legge inn bilde av selveste modellen inni. Den er litt stor enda men men..

      Slett
  5. Hei! Jeg lurer på om du fortsatt har dette ukebladet eller oppskriften på denne nydelige kåpen (og luen og, forsåvidt)? For jeg hadde vært veldig interessert i mønsteret, eller å kunne finne mønsteret selv :-).
    Det var et helt nydelig sett!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Joda jeg har mønsteret. Visst jeg får en adresse, kan jeg ta en kopi og sende. Jeg tror garnbutikkene har mønsteret også. :-) Jeg er veldig fornøyd med den også og skal lage en i større størrelse.

      Slett
    2. Det hadde vært helt fantastisk!! Adressen min er Olleveien 24a, 1182 Oslo. Evt hvis du har scanner kan du sende til mailen min, så slipper du å sende post :-). kathrinebamle@gmail.com

      Slett
  6. Tusen tusen hjertlig takk!! Det gjorde virkelig dagen min!

    SvarSlett
  7. Hei Bente! Det var et nydelig sett for en liten jente! Jeg er også interessert i oppskriften hvis du fortsatt har den :-) Dersom du allerede har scannet den inn og sendt til en av dine lesere, kunne du kanskje vennligst også videresendt til meg? Mailen er maria.rubach(at)gmail.com. På forhånd takk!

    SvarSlett
  8. Hei! Kan du være så snill å sende meg denne oppskriften på mail?:-) evt i post. Marthe_king@hotmail.com adresse: strandveien 131b 9180 skjervøy

    SvarSlett
  9. Hei! Kjempeflott kåpe! Veit du om det er mulig å kjøpe oppskrift?
    Mvh
    Ingunn

    SvarSlett