lørdag 12. november 2011

Tunika /kjole i hønsestrikk.

Denne tunikaen var et morsomt prosjekt. Her kan man virkelig boltre seg i mønstre og farger. Det er str 3-4 og 5-6 år på mønsteret som ble funnet i et Ide- hefte fra Familien våren 2011.
Her kan restegarnet få fart på seg, og det er jo veldig greit. Jeg brukte garn som er beregnet til 24 m på 10x 10 cm f.eks Falk,-og pinner nr 3,5.
Jeg valgte en del rosa og lillafarger øverst, da jeg vet at jenter i den alderen syns at det er helt topp. Med en tights eller strømpebukse, og med eller uten pologenser kan dette være et varmt og godt antrekk i barnehagen eller på skolen.

3 kommentarer:

  1. Jeg er svak for hønsestrikk jeg også, det er så morsomt og kjapt å strikke. Denne blir nok en favoritt.

    SvarSlett
  2. Himmel og hav så fin den ble, nesten slik at jeg kunne ha tenkt meg en selv i allefall et skjørt. Det hadde blitt kjempetøft.

    SvarSlett
  3. Skikkelig fint koseplagg;)

    SvarSlett