lørdag 7. juli 2012

Grytelapper med applikasjoner og knapper.

 Små gaver er noe man trenger rett som det er. Grytelapper er greitt å få fordi man trenger noen hver dag. Jeg er selv en storforbruker av grytelapper og greier alltids å skitne de til, så det blir mye vasking. Etter mye vask blir de ikke så festlige lenger, og da må man ha nye.
 Av og til er det kjekt å ha noe som bare kan henge der og pynte opp litt. På disse to parene brukte jeg et tjukt bomullsstoff og foret de med watt. Jeg applikerte på engler fra et yndlingstoff jeg har liggende med engler i mange farger og fasonger. Jeg satte på knapper tilslutt ved hempen,- som en liten prikk over i-en (se øverste bilde)
 Striper og ruter er ofte fint å kombinere, så framside og bakside trenger ikke å være like. Litt god størrelse slik at de kan brettes og brukes er bra.
På dette paret applikerte jeg på enkle hjerter i samme stoff som baksiden. Raskt å lage noen sett slike når man først er igang. Enkelt og greitt.

1 kommentar:

  1. Så fine og praktiske grytekluter! Jeg liker slike som kan brukes uten risiko for å brenne seg. At de er fine å se på er også et pluss. Dine har begge deler.

    Ha en strålende lørdagskveld!

    SvarSlett