lørdag 28. januar 2012

Strikket baby-body i babyull.

Mens man venter på at et lite "gull" skal komme til verden, kan man kose seg med å strikke babyklær. Denne er strikket i Dahle sitt babygarn og pinner nr 3. denne er str 3 - 6 mnd, men jeg synes den ser bitteliten ut. Man glemmer fort hvor små babyer egentlig er. Forhåpentligvis kan denne brukes et par mnd. :-)
Denne bodyen fant jeg i strikkeboken "Strikkelyst" i helt andre farger. Med knapper både oppe og nede, skal det ikke være så vanskelig å kle på denne.
Rundmønster og rundfelling er veldig greitt. Etterhvert vil jeg strikke sokker og lue til. Gjett om jeg gleder meg til å bestemor!!!!!!?

4 kommentarer:

  1. Så søt den blei;) Koselig å strikke småplagg i ventetiden;)

    SvarSlett
  2. Heisann. Holder på å strikke denne nå, men lurer på en ting. :) Når du kom til enden av mønsteret, står det i oppskriften at "På 20.runde øk x masker. Fortsett å strikke 1(3)6 m uten økning og klipp tråden". Jeg strikker den minste størrelsen, men i din str, strikket du først ferdig mønsteret, og så tre runder før du delte til ermer? For 20 runder er jo før de siste stjernene, og da blir jo delingen din rett etter mønsteret, og min midt i stjernene.. :S

    Håper du har mulighet til å svare.. Mvh Maren

    SvarSlett
    Svar
    1. hei hei! Det stemmer det du sier at jeg strikket tre omg etter at mønsteret var ferdig til jeg delte opp for ermene,- i str 3 mnd. Du kan vel strikke stjernene ferdig og dele opp rett etter. Jeg oppdaget en feil ved mønsteret og det var at de har byttet om overskriften på Bakstykket og Framstykket,- slik at hos meg ble det bredeste bakstykket framme,- det blir jo feil. Da ble knappeåpningen framme og det var i grunnen greitt. Håper du forstår hva jeg mener. ;-)

      Slett