fredag 15. august 2014

Jakke i hønsestrikk til April 2 år

 Sommeren er ikke bloggetid fo mange ser det ut til. Men strikking og sying stopper ikke opp for det. Det er så kjekt med hønsestrikk. Etter å ha laga ei lita jakke til et tantebarn som jeg blogga tidligere i vår, så gav det mersmak. Denne jakka ble laget til barnebarnet April, og hun likte den med en gang. Med pusekatter, hjerter og gutt-jente og skarpe farger, blir det morro.
 Jeg strikka ei bukse til men da bare med breie striper.
April ble veldig begeistret for marihøneknappene ;-) Garnet er fra Rauma og erPanda Merinoull, pinner nr 3
Gode klær utover høste og vinteren.

7 kommentarer:

  1. Frisk, fargerik og søt jakke :)

    SvarSlett
  2. Hvor er hun fin i sit strikkede sæt. Det er en rigtig sød trøje.

    SvarSlett
  3. Så nydelig hun er, vesle April! Og at jakken ble populær skjønner jeg godt. Kjekt med bukse til. Fint til barnhagebruk vil jeg tro.

    Ønsker deg ei god ny uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Hei Bestemor
    Jeg har lett etter hønsestrikk - oppskrifter, men det er ikke lett. Denne fine jakken hadde det vært veldig moro å strikke til mitt barnebarn. Er det mulig å kjøpe oppskrift? Hilsen Mormor

    SvarSlett