onsdag 27. oktober 2010

Gammel drøm av en jakke, endelig i boks!

Et gammelt mønster anno 2008 har ligget på vent lenge. Omsider kom jeg i gang med en jakke med elementer fra den. Mønsteret på skuldrene og rundfellingen var det som inspirerte meg. Ellers er vaffelmønsteret på ermene og nederst på bolen hentet fra et annet mønster. Kokt i hop sammen med litt fantasi,- ble det en jakke jeg ble veldig fornøyd med.
Jeg valgte garnet Svale i bommull. Marineblått og sølvgrått som kontrastfarge.
Med heklede kanter og sølvknapper, syns jeg det ble bra.

4 kommentarer:

  1. Kjempefin Bente. Ei slik jakke er bare så praktisk. Jeg strikket en i 3 tråds fra Rauma for sikkert 10 år sida (ikke slik som din nei, bare ensfarga svart)
    men den blir bruk hver enste vinter. Og no fant i igjen mønstra også så da ska i lage ei til. Lykke til med nyjakka diBentesøster, du ble veldig fin i den også. Lag deg en til i en dyp kongeblå du e so fin i den farga og. Klem!

    SvarSlett
  2. Den var nydelig Bente! Veldig fine kombinasjoner med farger og mønstringer;)

    SvarSlett
  3. Takk for tilbakemelding, Edny og Magda,- kjekt det. No held i på å sy meg kjole i ullestoff og speilfløyel med hjerter og sånn, snart ferdig. Kjekt å skape!!

    SvarSlett
  4. D va ei kjempefin jakke!! Du e so effektiv Bente:)

    SvarSlett