søndag 26. februar 2012

Kjole for våren!

Vinterferie er godt for kropp og sjel!!! For meg var det nydelig å ha dager hvor jeg kunne gjøre aktiviteter jeg ikke rekker så mye av ellers. Jeg stod tidlig opp hver morgen for å benytte dagslyset og døgnets timer. Jeg hadde et lilla velour stoff som låg på vent og endelig ble det tid for kjolesying. Jeg ble ganske fornøyd med den og tror den skal bli mye brukt, siden jeg liker å bruke kjole mye. Jeg fikk "blod på tann" og sydde tre kjoler den uka. Det er rart å kjenne hvordan kreativiteten kommer når man bare får holde på litt. Godt å kjenne at sy-gleden kommer sigende.
Mønsteret til denne kjole nr 1 risset jeg av en kjole jeg hadde kjøpt for noen år tilbake som jeg likte fasongen på. Jeg brukte noe svart smal cordfløyel til å stramme den opp litt. Et englebilde nederst ble litt koselig. Tidligere har jeg blogget en grønn ullkjole som jeg har sydd av samme mønster.
Jeg fikk en engleknapp av Oddhild-søster til jul, og nå fikk den en plass å være,- nemlig på kragen. Jeg kjøpte det svarte båndet på Stoff og Stil i Trondheim, som jeg satte på bærestykket og til å stikke så vidt fram nederst på kjolen sin opplegg-kant.
Det lilla stoffet kjøpte jeg på nettbutikken Masker og Sting,- og der var det mange fine farger. Det rutete stoffet på bildet kjøpte jeg på Stoff og Stil,- og har også blitt til en kjole med lange ermer. Den får jeg blogge senere.

2 kommentarer:

  1. Det var en riktig fin og praktisk kjole, Bente. Engleknapp i halsen var stilig, og veldig deg;) Og inspiasjonen kommer som oftest til mer man holder på. Jeg har store syplaner i hodet, og håper bare at jeg får gjort noe ut av det snart.

    SvarSlett
  2. Kjempefin kjole ja og veldig fin farge til deg også. Jeg har en rosa som i har kjøpt og har den på når jeg kommer hjem fra jobb. Det jeg savner med min er en bukse til, longs eller noe som går godt oppover og i samme farge.

    SvarSlett