tirsdag 4. mars 2014

Sølvgenser i riller!! Rask å strikke og egenkomponert.

 Jeg har lenget ønsket meg en sølvgenser, og endelig ble det noe av. Jeg tenker vår, lett og luftig og ikke for varm. Jeg valgte å sy armene sammen bare delvis, og syns det ble bra!
 Jeg brukte p nr 5 og la opp 180 masker. Jeg strikket ribbekantene med ruter 5 rett og 5 vrang seks omganger før jeg forskjøv rutene.Jeg strikket rundt. Etter ønsket lengde på ribben, delte jeg opp for fram og bakstykke og strikket delene frem og tilbake nesten like, i riller.
 Det ble søm i sidene og under ermet, og delvis oppå ermet. Rutemønster i halsen og frempå armene.
 Jeg brukte garnet Gullfasan fra Dale garn, grått. I alle ribbekantene, la jeg til en tynn sølvtråd for å få den effekten som jeg ville ha.
 Det kommer ikke så godt fram på bildet. Genseren er veldig god å ha på, rett på kroppen.
Slik blir genseren før den blir sydd sammen. Rask og strikke, svak økning i bolens sider, -og for å få til ermet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar